Lingon- & Dulce de lechemuffins

Jag gjorde en tårta i helgen (kommer upp senare) och den hade jag valt att fylla med lingonmousse och dulce de lechegrädde. Efter det hade jag både dulce de leche och lingon över så jag slängde ihop lite muffins som min mamma fick ta med sig till jobbet. 
 

 
LINGON- & DULCE DE LECHEMUFFINS
150 g smör
2 dl strösocker
2 tsk vaniljsocker
3 ägg
5 dl vetemjöl (300 g)
1.5 tsk bakpulver
1.5 dl mjölk
2.5 dl lingon
ca 1 dl dulce de leche (går bra med köpt kolasås också)
 
Sätt ugnen på 225 grader. Vispa smör oskcer och vaniljsocker poröst, tillsätt äggen ett i taget ch vispa kraftigt emellan. Blanda mjöl och bakpulver och tillsätt det tillsammans med mjölken. Blanda i lingonen. Fyll muffinsformar till hälften ungefär, klicka över lite dulce de leche och klicka sedan över lite smet. Jag spritsade ner kolan i de första och då fick jag inte i tillräckligt tyvärr. Grädda i mitten av ugenen i ca 20 minuter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0