Marsipantårta med kristyr

Jag har börjat bli otroligt morgonpigg och i lördags vaknade jag halv åtta och var klar vaken. Min morfar fyllde år och jag bestämde mig för att göra en mini-tårta till honom. Tårtan är bara 10 cm i diameter och det är första gången jag prövar mig på kristyr. Det var inte helt lätt och vi hade lite bråttom att komma iväg när jag bestämde mig för att göra det. Ett par blommor eller en mini-krona på toppen hade varit fint men till det fanns det inte tid tyvärr.
 
 
Tårtan var fylld med hallonmousse (använde en tredjedel av receptet och drog ned till ett gelatinblad) och vaniljpannacotta. Mycket god var betyget från morfar och gänget! Kristyren hittar du här.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0