Provbakning

Idag fick min släkt provsmaka två olika tårtor för jag har blivit ombedd att göra tårtor till ett dop i augusti. Enda kravet från deras sida var att det antingen skulle vara hallon eller jordgubb i så jag gjorde en av varje så vi kunde jämföra.



Den närmsta med fjärilen innehöll jordgubbsmousse (lägger inte ut recept för blev inte nöjd) och flädermousse. Den bortre innehöll vit chokladmousse och hallonmousse. Vinnaren i provsmakningen blev helt klart jordgubb/fläder! Jordgubbsmoussen blev däremot alldels för rinnig så jag måste pröva ett nytt recept. Den med vit choklad och hallon blev också väldigt god, men den andra var mer somrig och det tyckte vi passade på ett sommar dop!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0