Nektarinsmulpaj

Jag fick lite smuldeg över från muffinsen och vi hade ett par nektariner hemma som var på väg att bli dåliga så jag slängde ihop tre portionspajer. Jag valde att ha lite vit choklad i för jag tycker det passar tillsammans med nektarinerna. Det är första gången jag gör en paj med nektariner och jag kommer definitivt göra om den för den blev supergod!
 


NEKTARINSMULPAJ 3 portionsformar
1 stor nektarin
30 g vit choklad
 
1 dl vetemjöl
20 g smör
0.3 dl socker
 
Sätt ugnen på 200 grader. Skölj av nektarinen noga. Skär nektarinen i klyftor och dela dem eventuellt på mitten. Lägg nektarinbitarna i formen och ha över lite hackad vit choklad. 
 
Blanda ingredienserna till smuldegen. Det är inte så noga med att ta exakt av varenda ingrediens - pröva dig fram! Smula degen över nektarinerna och in i ugnen ungefär 15-20 minuter. Ät som de är eller tillsammans med en kula vaniljglass.
 
(Blogg.se strular om ni undrar varför en del av texten är kursiv..)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0