Kardemummakaka

Jag var sugen på o baka något och min mormors kardemummakaka är alltid så god! Dessutom hade jag allt som krävdes hemma, alltid ett plus. Jag ökade på receptet lite men jag lägger ut orginalreceptet.
 
 
KARDEMUMMAKAKA
1 ägg
2 dl socker
100 g smält smör
3 dl vetemjöl
1 tsk bakpluver
1 msk stött kardemumma
1,5 dl mjölk
 
Sätt ugnen på 175-200 grader. Vispa ägg och socker vitt och pösigt. Rör ner smör och mjölk, vänd sedan ner resten. Häll i en smord form (ca 18 cm i diameter) och grädda i 20-30 minuter.
 
 
Jag valde som ni ser att ha glasyr på min, men det gör inte så mycket för smaken utan det var mer för att göra kakans form mer tydlig och roligare att fotografera.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0