Peanut butter Chocolate Chip Cookies

Kände för att baka något med jordnötssmör här på kvällen och så kom jag på att jag läst på flera olika bloggar om cookies med just jordnötssmör i. Sagt och gjort - jag tog det vanligaste receptet jag kunde hitta och körde! De blev mycket goda men som vanligt har jag några saker som jag ska ändra till nästa gång för att dem mer "mig"! Vill t.ex. ha de mer crunchiga alt. sega och lite mer sälta (hela salta jordnötter åker nog i nästa gång).
 
Kan hur som helst rekommendera de här varmt då de förutom att vara goda var mycket enkla och snabba att baka.
 
 
 
PEANUT BUTTER CHOCOLATE CHIP COOKIES
100 g rumstempererat smör
1 dl jordnötssmör
2 dl mörkt socker t.ex. farinsocker
1 ägg
2.5 dl vetemjöl
0.5 tsk bakpulver
0.5 tsk bikarbonat
0.5 tsk salt
Choklad/nötter efter behag
 
Sätt ugnen på 200 grader. Rör samman smöret, jordnötssmöret och sockret. Tillsätt ägget och rör till en jämn gsmet. Blanda mjöl, bakpulver, bikarbonat och salt i en separat bunke och rör sedan ner det med smörblandningen. Vänd till slut ner chokald/nötter och rulla till bollar ca 4 cm i diameter och lägg på en bakplåtskklädd ugnsplåt. Tryck till dem lite lätt och grädde dem i mitten av ugnen i ca 10 minuter.
 
 
Ursäkta de urtrista Instagrambilderna, men min kamera lever rövare och låter fortfarande bara ca var 20:e bild passera in i datorn. Heter för övrigt astridskogh på Instagram.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0