Baked oatmeal med hallon och kokos

Idag på eftermiddagen ställde jag mig och förberedde nästa veckas frukost - baked oatmeal. Var tvungen och tjuvsmaka och detta är verkligen något jag kommer fortsätta med, så enkelt och något som kommer förgylla mina vardagsmorgonar. Man kan smaksätta sin baked oatmeal med nästan vad som helst skulle jag tro, jag har hallon och kokos för det var det jag hade hemma. hade önskat att jag hade kardemumma för jag tror det hade gift sig kanon men det får bli nästa gång.
 
Detta blir även mitt bidrag till Månadens sötsak.
 
 
BAKED OATMEAL En "loaf-tin", bli ca 3-4 bitar
2 dl havregryn
1 dl kokosflingor
0.25 tsk salt
0.25 tsk bakpulver
2 dl mjölk
1 ägg
Ev. sötning t.ex. Agavesirap
Hallon, ca 1-2 dl
 
Sätt ugnen på 200 grader. Rör samman de torra ingredienserna. Vispa ihop mjölk, ägg och ev. sötning och rör ihop med de torra ingredienserna. Häll ut i en bakplåtsklädd/smörad form och häll/tryck i hallonen. In i ugnen ca 30 minuter eller tills den har fått en jämn och fin gyllenbrun färg. Ät antingen som den är - varm eller kall eller tillsammans med t.ex. kvarg för en proteinrik frukost.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0