Saffrans- & Kardemummapannacotta

Innan jul så firade jag min födelsedag med min släkt och jag bakade en tårta och dessa pannacottor. Jag tycker de blev väldigt goda och så där lagom juliga! 
 
Först hällde jag ned saffranspannacottan och lät dem stelna i kylen och sedan hällde jag på kardemummapannacottan och lät även den stelna. På toppen hade jag torkade tranbär.
 
 
SAFFRANSPANNACOTTA ca 8-10 halva portioner
1 dl Gelésocker Multi
4 dl vispgrädde
1 paket saffran
 
Blanda allt i en kastrull och låt koka upp och koka i en halv minut. Häll upp i glas/formar. Ställ i kylen för att stelna.
 
KARDEMUMMAPANNACOTTA ca 8-10 halva portioner
1 dl Gelésocker Multi
4 dl vispgrädde
Kardemumma efter behag. 
 
Gör på samma sätt som saffranspannacottan. Jag stöter min egen kardemumma för jag tycker att det blir mer smak på det viset så vet inte riktigt hur mycket jag använde, kanske 1 tsk? Pröva er fram!
 

Kommentarer
Postat av: Kristin @ The Chocolate Box

Har aldrig smakat saffranspannacotta, men det måste ju vara underbart gott! Blir något att testa till nästa jul :)

Svar: Det var verkligen supergott, krämig men ändå kraftig smak! Kan verkligen rekommendera det :)
patisseries.blogg.se

2013-01-13 @ 21:52:36
URL: http://www.thechocolatebox.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0