Vanilj- & Röda vinbärsmuffins

Vi har vinbär i mängder här på landet (dock inte lika mycket som det brukar finns!) så jag har funderat några dagar vad man skulle kunna baka med vinbär i. Det fick bli vaniljmuffins med röda vinbär i samt fyllda med vaniljkrämen som jag gjorde tidigare idag. Jag var himla sugen på att testa dessa med dulce de leche-grädde så det kanske jag provar imorgon.. De får ligga under cupcakes-kategorin eftersom de kanske blir det till slut!


VANILJ- & RÖDAVINBÄRSMUFFINS ca 14 st
2 ägg
1.5 dl socker
150 g smält smör
3 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
0.5 tsk vaniljpulver/1 tsk vaniljsocker
"Lagom" med röda vinbär
1 sats vaniljkräm

Sätt ugnen på 175 grader. Vispa ägg och socker tills det blir vitt och pösigt. Tillsätt det smälta smöret till äggblandingen och rr ihop. Blanda de torra ingredienserna och vänd ner i äggblandningen.

Lägg en klick i botten på muffinsformarna, sedan lite vinbär och sedan en klick vaniljkräm och sedan en klick smet igen och återigen lite vinbär. In i ugnen i 15-20 minuter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0