Kokoskolakakor

Häromdagen köpte jag kokosmjöl från Sellton, jag visste inte riktigt vad jag ville göra med det men kokos går ju himla bra ihop med kola. Så jag slängde ihop en klassisk kolakakdeg men bytte ut en del av vetemjölet mot kokosmjölet. Oj vad det blev gott! Jag tror till och med att man skulle kunna öka på kokoksmjölet för en ännu mer tydlig kokossmak.


KOKOSKOLAKAKOR
100 g smör
1 dl socker
1 msk vaniljsocker
1 msk sirap
1.5 dl vetemöl
1 dl kokosmjöl

Sätt ugnen på 175 grader. Mikra smöret mjukt och blanda sedan ihop det alla ingredienser till en jämn deg. Rulla degen till en eller två länder och lägg på en bakplåtspapperklädd plåt och platta till dem lite. In i ugnen i 10-12 minuter. När de svalnat något skär du kakan i lagom stor bitar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0