Flädermousse nr 2

Den förra flädermoussen jag gjorde var god, men lite krånglig och delade sig så jag tänkte klura ut ett eget recept. Sagt och gjort igår ställde jag mig och exprementerade! jag tycker att det är supersmidigt att använda gelésocker så jag ville gärna använda mig av det. Jag känner inte att jag behöver ändra något i receptet - det blev perfekt! Vi åt moussen tillsammasn med röda vinbär och det var väldigt gott tillsammans.

När jag ska fylla en tårta med det här receptet tror jag att jag tar lite drygt 4 matskedar så det blir lite fastare. Men den skulle absolut fungera att fylla en tårta nu med!

FLÄDERMOUSSE
2 dl grädde
1 dl fläderblomssaft
4 msk gelésocker multi

Vispa grädden och ställ i kylen. Blanda saften med gelésockret i en kastrull och värm upp tills det börjar koka. Koka i ca 30 sekunder. Ställ åt sidan för att svalna en stund. Vänd sedan ner saften i grädden genom att hälla ner saften i en smal stråle. Ställ i kylen ett par timmar.

Kommentarer
Postat av: Linda

Hej,



såg din kommentar på min blogg. Nej jag använder lite olika när jag ska skriva på en tårta. Oftast använder jag smörkräm eller något liknande och spritsar det med en liten tyll. När jag skrev med choklad spritsade jag på ett bakplåtspapper och lät det stelna innan jag la texten på tårtan eftersom choklad inte är lika lätt att ta bort om det blir fel :)

2012-08-07 @ 09:08:18
URL: http://lindai.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0