Resttårta

Jag behövde prova mig fram till en bra jordgubbsmousse och därför passade jag på att göra en tårta till min bror Jacob som precis haft namnsdag. Jag använde lite marsipan jag hade fått över och en blomma som var över från de tidigare provtårtorna. Den här tårtan var fylld med två olika sorterns jordgubbsmousse, varav den undre vann stort 6-1.



Den vinnande moussen finns här. Tårtan är gjort i en lite mindre form, skulle tro att den är 18 cm.

TÅRTBOTTEN
3 ägg
1.5 dl socker
0.75 dl vetemjöl
0.75 dl potatismjöl/maizena
1.5 tsk bakpulver

Sätt ugnen på 175 grader och mjöla en form. Vispa ägg och socker ganska länge så det blir rejält vitt och fluffigt. Blanda de torra ingredienserna för sig och vänd sedan ner dem i ägg- och sockerblandningen. Häll ner det i formen och grädda ca 25 minuter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0