Toscamuffins

Toscakakor är min pappas favorit så jag gav mig på att ge det ett försök. Det här receptet kommer från Anette och jag kommer definitivt göra toscakakor men kanske klura ut ett annat muffinsrecept för detta var inte optimalt just för mig. Eller kanske snarare för min ugn.. Men jag rekommenderar absolut er att prova! De fick mycket gott beröm.
 
Jag gjorde om toscasmeten så den passade mig bättre - alltså mer knäck! Mums!
 
 
TOSCAMUFFINS
100 g smör
1.5 dl socker
2 ägg
2 vetemjöl
1 tsk bakpulver
 
50 g hackad/skivad mandel
100 g smör
1 dl socker
2 msk mjöl
2 msk mjölk/grädde
 
Sätt ugnen på 225 grader. VIspa smör och socker fluffigt. Rör ner ett ägg i taget. Vänd ner vetemjöl och bakpulver. Fördela smeten i muffinsformar, ca hälften. In i ugnen 7-8 minuter (mina fick vara inne i 10-11 minuter, men min ugn är lite knäpp..). 
 
Blanda ingredienserna till toscasmeten i en kastrull och låt koka upp. Fördela i muffinsformarna när de varit inne i ugnen och sätt in igen några minuter till de fått lagom färg. Fyll inte toscasmeten ända upp för då bubblar det över i ugnen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0