Drömmar x2

 
På jobbet i tisdags gjorde vi drömmar - det var första gången både för mig och för barnen. Succé blev det!
 
När jag först sa att vi skulle göra drömmar så såg en av eleverna frågande ut - "men det gör man ju bara när man drömmer?". Jag tyckte det var rätt så klokt sagt och då fick alla barnen baka in sina härligaste drömmar i kakorna och jag tror det hjälpte - de blev toppen!
 
Ursäkta för instagrambild, så blir det på jobbet när jag endast har tillgång till mobilen.
 
DRÖMMAR
100 g smör
3 dl strösocker
1 tsk vaniljsocker
1 dl matolja/rapsolja
1 tsk hjorthornsalt
4.5 dl vetemjöl
Ev. lite krossade Mariannekarameller
 
Sätt ugnen på 150 grader. Blanda allt i en skål och arbeta ihop till en smidig deg (en köksassistent är nog toppen). Rulla lika stora kulor och lägg dem på en plåt, de flyter ut lite grann. In i ugnen och låt dem gräddas ca 20 minuter.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0