Mango- & passionsfruktsglass



Ursälta för urusel bild, men det var lite stress att hinna med att servera, fota och hindra glassen från att smälta på samma gång.

Min pappas jobbarkompis var här för en kväll för någon vecka sedan, eftersom han ör gammal kock stog han för maten. Jag bestämde raskt att jag skulle göra glass till efterrätt och tog vad vi hade hemma - en stor passionsfrukt och lite fryst mango.

Glassmaken blev supergod - gräddig och fruktig på en och samma gång! Dock så blev jag lite fundersam så den inte alls blev så krämig som jag vill ha den.. Men då kom kocken men tipset att ha i mer socker för tydligen för sockret mycket för just konsistensen. Det ska jag pröva nästa gång! Här kommer dagens recept:

MANGO- & PASSIONSFRUKTSGLASS
2 dl vispgrädde
3.5 dl mjölk
1-2 passerade passionsfrukt
Ca 1 dl fryst mango
0.5 dl strösocker (ska som sagt ta i mer nästa gång)

Passera passionsfrukten och tina mangon - mixa tillsammans till en jämn puré. Tillsätt resten och rör tills sockret smält. Kör i glassmaskin tills det är färdigt - ÄT!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0