Vanilj Nutella Geisha Cupcakes



Igår fyllde min bror år och jag bakade cupcakes till honom. Han älskar nutella så smaken var given, jag testade ett recept jag hittade hos bakpassion. Dock tror jag att de var inne lite för länge, de blev inte så saftiga som jag vill ha dem. De blev mäktiga, men alla blev uppätna!

CUPCAKE (12 st)
- 100g smör, rumstemperatur
- 2 dl socker
- 3 ägg
- 2 tsk vaniljsocker
- 4 dl mjöl
- 1 nypa salt
- 2 tsk bakpulver
- 12 msk Nutella

Sätt ugnen på 160 grader. Blanda mjöl, bakpulver och salt i en skål. Ställ åt sidan. Vispa ihop socker vanilj och smör i ett par minuter. Vispa ner ett ägg i taget (vispa väl innan nästa tillsätts). Det gör inget om smeten ser lite klumpig ut.
Tillsätt mjölblandningen och rör om väl. Smeten blir tjock.
Fyll formarna till ca 2/3 och ha över en matsked nutella i varje form. Rör ihop smeten och nutellan lite slarvigt med en tandpetare.
Grädda i 15-20 minuter tills tandpetaren du sticker i själva muffinsen kommer ut torr.

FROSTING
200 gram geisha (nästa gång skulle jag nog ta 180)
3 dl vispgrädde

Värm grädden, men den får inte koka. Häll i geishan och rör tills den smält ner i grädden - det får fortfarande inte koka. Ställ sedan in det i kylen i minst 5 timmar, helst över natten.

Kommentarer
Postat av: Tina

Hej!



Jag hittade din blogg när jag googlade på ordet Nutella :) Det är så att vi är några studenter som håller på med ett arbete gällande frukostvanor och Nutella. Vi skulle verkligen uppskatta om du ville svara på några frågor. Vi kommer att lotta ut 4 biobiljetter till en av personerna som svarar.



Använd länken nedan för att delta!

http://www.kwiksurveys.com/?s=NJMLGK_d81b3fc9



Tusen tack på förhand!



2011-05-23 @ 14:08:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0