Misslyckad chokladfondant



Eller misslyckad och misslyckad - den blev inte lika bra som vanligt. Jag prövade ett nytt recept som jag inte alls tyckte gav lika god smak som vanligt, den här smakade lite smörigt och inte lika god chokladsmak som vanligt (kan också ha berott på chokladen jag använde). Jag tänkte först servera dem utan skål, men när jag försökte vända upp ena så föll allt innehåll ut från mitten. Den hade behövt vara inne längre om jag skulle klarat det.

Till fondanten serverade jag en passion- och jordgubbsallad som jag tyckte var supergod till. Man blandar bara jordgubbar med så mycket passionfrukt man vill ha -  det blir en lagom syra och fräshhet till den mastiga chokladen. Lite glass hade vi till också.

Jag lägger inte ut receptet eftersom jag inte riktigt var nöjd med den, men jag ska försöka slänga ihop min vanliga fondant den närmasta veckan och lägger ut receptet och bild på den då.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0