Microchips



Igår testade jag att göra egna chips och jag blev positivt överraskad - de blev riktigt bra! Enkla var de också, plus att de känns mycket nyttigare än vanliga chips.

Till skålen ovan har jag använt en lite större fast potatis som jag skivat med en osthyvel. Skiva alltså potatis och lägg skivorna på ett hushållspapper för att torka upp vätskan från potatisen. Ta sedan en tallrik/fat med ett bakplåtsppapper på och lägg upp skivorna - de får inte nudda varandra. Droppa lite olivolja på skivorna (jag tog en liten droppe per skiva - ska testa utan olja också för att se hur det blir) och salta sedan. Om du vill ha någon smaksättning förutom saltet så ta på det också. Kör dem sedan 5 minuter i micron på högsta effekt, men håll koll de kan bli klara tidigare eller ev. lite senare. De är enligt mig klara när de blivit lite mörka för då är de riktigt krispiga. Om de ändå känns lite mjuka när du tar ut dem så behöver du inte vara orolig de krispar till sig när de svalnar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0